USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Mitä sisältöjä voin lisätä näytöille?
Näytöille voit lisätä muuan muassa kuvia, videoita, pdf-tiedostoja, valmiita esityspohjia, web-sisältöä, syötteitä ja sosiaalisen median sisältöjä:
TIEDOSTOT:
Kuvat (jpeg, png)
Kaikki yleisimmät videoformaatit
Pdf-tiedostot
MP3-tiedostot (SoundCube)
ESITYSPOHJAT:
Tekstipohjat
Hinnastot
RSS-pohjat (esim. sää ja uutiset)
SOME-sisällöt (Facebook, Instagram, Twitter)
WEB/URL:
Web-sivut & muu html-sisältö
Streamit
FIRSTVIEW MUSIC:
Taustamusiikki SoundCube-soittimeen
Vinkki! Lisää kuvat ja videot Full HD:na (resoluutio 1920x1080) ja samassa kuvasuhteessa kuin näyttö (vaakanäyttöjen kuvasuhde: 16:9 ja pystynäyttöjen 9:16). Tällöin sisältö näkyy näytöllä oikein.
Lisävinkkejä täältä
Ongelmia käyttäjätunnusten kanssa
Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi (esim. etunimi.sukunimi@yritys.fi).
Voit vaihtaa uuden salasanan oikean yläreunan käyttäjäikonista omaa käyttäjänimeä klikkaamalla. Uuden salasanan voit tilata kirjautumissivulta "Unohtuiko salasanasi?" kohdasta.
Sisältö ei päivity näytölle / näytöllä näkyy vanhaa vanhaa sisältöä
Tarkista, että mediasoitin on verkossa eli MediaCloudissa näkyy vihreä ikoni
Tarkista MediaCloudista, että haluamasi sisältö on PLAY -tilassa
Uuden sisällön päivittyminen näytölle kestää muutaman minuutin, eli odota hetki
Konfiguroi tarvittaessa mediasoittimen verkkoasetukset uudelleen. Konfigurointitiedoston tekemiseen tarvitset USB -tikun ja tietokoneen. Lue ohjeet täältä
Voit tarvittaessa käynnistää mediasoittimen uudelleen irrottamalla virtajohdon.
Näytöllä näkyy FirstView-logo
Tarkista MediaCloudista, että näytöllä on sisältöä PLAY -tilassa
Uuden sisällön päivittyminen näytölle kestää muutaman minuutin, eli odota hetki
Tarkista, että mediasoitin on verkossa eli MediaCloudissa näkyy vihreä ikoni
Voit tarvittaessa käynnistää mediasoittimen uudelleen irrottamalla virtajohdon.
Näyttö ei ole verkossa / MediaCloudissa näkyy punainen merkki
Varmista, että verkkoyhteys toimii
Jos kyseessä on langaton verkko, kokeile esimerkiksi omalla puhelimella, että verkko löytyy ja pääset yhdistämään siihen
Langallisen verkon ja mokkulan toiminnan voit varmistaa kytkemällä ethernet-johdon tai mokkulan tietokoneeseen
Tarvittaessa käynnistä mediasoitin uudelleen ja tarkista MediaCloudista onko soitin saanut verkkoyhteyden
Konfiguroi mediasoittimen verkkoasetukset uudelleen. Konfigurointitiedoston tekemiseen tarvitset USB -tikun ja tietokoneen. Lue ohjeet täältä
HUOM! Verkkotietojen muuttuessa mediasoitin tulee aina konfiguroida uudelleen. Mikäli näyttöön ei ole kytketty ulkoista mediasoitinta, voit syöttää uudet verkkotiedot suoraan näytön asetuksissa
Näyttö on pimeänä mutta mediasoitin on verkossa
Tarkista, että:
näyttö on päällä ja näytöstä on oikea input/source valittuna
näytössä ei ole päällä näytönsäästäjää tai automaattista virrankatkaisua
kaikki johdot ovat kunnossa ja liitetty oikein. Kokeile toista HDMI-kaapelia ja toista HDMI-porttia
jos mediasoittimen ja näytön välissä on kuvanjakaja tai muita laitteita, tarkista, ettei välissä oleva laite ole vikaantunut ja kokeile yhdistää mediasoitin suoraan näyttöön sopivalla johdolla. Jos mahdollista, kokeile erilaista kaapelia (HDMI, DVI, VGA)
näytölle on lisätty PLAY -tilassa olevaa sisältöä
Kaikki sisällöt eivät näy näytöllä
Tarkista, että esityksesi on play-tilassa. Jos esitys on pausella, tarkista ajastuksen asetukset ja että prioriteetti on sama kuin muidenkin näytöllä näkyvien esitysten. Prioriteettia voit vaihtaa klikkaamalla suoraan kuvakkeesta
Esikatselukuvat eivät toimi
Jos sisällön esikatselu tai esimerkiksi esityspohjien kuvat eivät näy, selaimen välimuistiin jäänyt kirjautuminen on vanhentunut. Kirjaudu ulos MediaCloudista, tyhjennä selaimen välimuisti ja kirjaudu takaisin palveluun.
Muista kirjautua ulos, kun lopetat MediaCloudin käytön.
Huolto & tuki
Menikö sormi suuhun? Tuki on avoinna ma-pe klo 8-16 tuki@firstview.fi ja kiireellisissä asioissa puhelimitse 050 380 7983.
Ongelmien sattuessa, kuvaile ongelmatilanne mahdollisimman tarkkaan ja liitä sähköpostiin laitteiden ID:t ja esimerkiksi kuvat häiriötilanteesta niin voimme ratkaista tilanteen mahdollisimman nopeasti.
Kaikilla FirstViewn toimittamilla laitteilla on 3 vuoden takuu. Huomaathan, että laitetakuu ei kata mahdollisia huolto- ja / tai postituskuluja.