Usein kysytyt kysymykset
Mitä sisältöjä voin lisätä näytöille?
Voit lisätä näytöille mm. kuvia, videoita, pdf-tiedostoja, sisältöwidgettejä, valmiita esitysmalleja, web-sisältöä, syötteitä ja sosiaalisen median sisältöjä:
TIEDOSTOT:
Kuvat (jpeg, png)
Kaikki yleisimmät videoformaatit
Pdf-tiedostot
MP3-tiedostot (SoundCube)
SISÄLTÖWIDGETIT
YLE, säätiedot, nimipäivät, kello, Instagram, Facebook, tapahtumakalenteri, viikkokalenteri, laskurit...
ESITYSMALLIT:
Tekstipohjat
Hinnastot
RSS-pohjat (esim. sää ja uutiset)
HTML-SISÄLTÖ
Web-sivut & muu html-sisältö
Streamit
FIRSTVIEW MUSIC:
Taustamusiikki SoundCube-soittimeen
Vinkki! Lisää kuvat ja videot Full HD:na (resoluutio 1920x1080) ja samassa kuvasuhteessa kuin näyttö (vaakanäyttöjen kuvasuhde: 16:9 ja pystynäyttöjen 9:16). Tällöin sisältö näkyy näytöllä oikein. Katso lisävinkkejä täältä.
Ongelmia käyttäjätunnusten kanssa
Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi (esimerkiksi etunimi.sukunimi@yritys.fi).
Voit vaihtaa uuden salasanan oikean yläreunan käyttäjäikonista omaa käyttäjänimeä klikkaamalla. Jos olet unohtanut salasanasi, tilaa uusi salasana kirjautumissivulta.
Sisältö ei päivity näytölle / näytöllä näkyy vanhaa vanhaa sisältöä
Tarkista, että mediasoitin on verkossa
Tarkista MediaCloudista, että haluamasi sisältö on päällä
Uuden sisällön päivittyminen näytölle kestää muutaman minuutin, eli odota hetki
Konfiguroi tarvittaessa mediasoittimen verkkoasetukset uudelleen. Konfigurointitiedoston tekemiseen tarvitset USB -tikun ja tietokoneen. Lue ohjeet täältä.
Voit tarvittaessa käynnistää mediasoittimen uudelleen irrottamalla virtajohdon.
Näytöllä näkyy FirstView-logo
Tarkista MediaCloudista, että näytöllä on sisältöä päällä
Uuden sisällön päivittyminen näytölle kestää muutaman minuutin, eli odota hetki
Tarkista, että mediasoitin on verkossa
Voit tarvittaessa käynnistää mediasoittimen uudelleen irrottamalla virtajohdon.
Näyttö ei ole verkossa / MediaCloudissa lukee offline
Varmista, että verkkoyhteys toimii
Jos kyseessä on langaton verkko, kokeile esimerkiksi omalla puhelimella, että verkko löytyy ja pääset yhdistämään siihen
Langallisen verkon ja mokkulan toiminnan voit varmistaa kytkemällä ethernet-johdon tai mokkulan tietokoneeseen
Tarvittaessa käynnistä mediasoitin uudelleen ja tarkista MediaCloudista onko soitin saanut verkkoyhteyden
Konfiguroi mediasoittimen verkkoasetukset uudelleen. Konfigurointitiedoston tekemiseen tarvitset USB -tikun ja tietokoneen. Lue ohjeet täältä
HUOM! Verkkotietojen muuttuessa mediasoitin tulee aina konfiguroida uudelleen. Mikäli näyttöön ei ole kytketty ulkoista mediasoitinta, voit syöttää uudet verkkotiedot suoraan näytön asetuksissa
Näyttö on pimeänä mutta mediasoitin on verkossa
Tarkista, että:
näyttö on päällä ja näytöstä on oikea input/source valittuna
näytössä ei ole päällä näytönsäästäjää tai automaattista virrankatkaisua
kaikki johdot ovat kunnossa ja liitetty oikein. Kokeile toista HDMI-kaapelia ja toista HDMI-porttia
jos mediasoittimen ja näytön välissä on kuvanjakaja tai muita laitteita, tarkista, ettei välissä oleva laite ole vikaantunut ja kokeile yhdistää mediasoitin suoraan näyttöön sopivalla johdolla. Jos mahdollista, kokeile erilaista kaapelia (HDMI, DVI, VGA)
näytölle on lisätty sisältöä
Kaikki sisällöt eivät näy näytöllä
Tarkista, että esityksesi päällä. Jos esitys on pausella, tarkista ajastuksen asetukset ja että prioriteetti on sama kuin muidenkin näytöllä näkyvien esitysten. Prioriteettia voit vaihtaa klikkaamalla suoraan kuvakkeesta
Esikatselukuvat eivät toimi
Jos sisällön esikatselu tai esimerkiksi esityspohjien kuvat eivät näy, selaimen välimuistiin jäänyt kirjautuminen on vanhentunut. Kirjaudu ulos MediaCloudista, tyhjennä selaimen välimuisti ja kirjaudu takaisin palveluun.
Muista kirjautua ulos, kun lopetat MediaCloudin käytön.
Huolto & tuki
Menikö sormi suuhun? Tuki on avoinna ma-pe klo 8-16 tuki@firstview.fi ja kiireellisissä asioissa puhelimitse 050 380 7983.
Ongelmien sattuessa, kuvaile ongelmatilanne mahdollisimman tarkkaan ja liitä sähköpostiin laitteiden ID:t ja esimerkiksi kuvat häiriötilanteesta niin voimme ratkaista tilanteen mahdollisimman nopeasti.
Kaikilla FirstViewn toimittamilla laitteilla on 3 vuoden takuu. Huomaathan, että laitetakuu ei kata mahdollisia huolto- ja / tai postituskuluja.